مقدمه خرید برنج ایرانی

در هنگام خرید برنج اهل ایران در صورتیکه توجه نکنید ; برنج‌های ترکیب به نام برنج اهل ایران یک‌دست را به منزل خواهید برد . راه‌هایی موجود هست که با استعمال از آن ها می‌توان برنج مرغوب و با کیفیتی را گزینش کرد .

نکته ای که مدام می بایست دقت داشته باشید این است که برنج کهنه خوبتر از برنج جدید است برای همین برنج‌های دیرین گران‌تر از برنج‌های مال این سال می باشند . علت این مسائل هم این است که برنج نیز , نظیر هردانه دیگری در بالا پاره ای آب داراست که بعداز برداشت و کم آب کردن آن , آب درونش تبخیر می شود .

تشخیص خرید برنج ایرانی

زمانی دانه برنج کم آب , محکم و فشرده باشد هنگام پختن به خویش آب جذب میکند و حجمش طولانی تر می‌گردد و به اصطلاح ری می کند و در طول دم‌کشیدن قد می کشد ولی برنجی‌که همین سال برداشت شده به‌خاطر این‌که در انبار نمانده و هنوز پاره ای رطوبت در دانه‌های برنج موجود است , حین پخت به خیر ری نمی‌‌کند .

برنج اهل ایران با برندهای مختلفی به بازارعرضه میگردد . برنج‌ها به‌واسطه دسته بذرشان به ۲‌دسته پرمحصول و کم‌محصول تقسیم‌بندی کرد .

برای تشخیص بو و مزه برنج هم یک مشت کوچک از آن را فی مابین کف دو دست عالی بمالید و روی آن با دهان بدمید یا این که به اصطلاح «ها»کنید و آن‌گاه رایحه بکشید در حالتی‌که برنج بو داشته باشد خودش را نشان می دهد .

تفاوت خرید برنج ایرانی با خرید برنج هندی

این کار را به روش دیگری هم میتوانید انجام دهید ; یعنی چندین دانه از برنج را در دهن ریخته بجوید و طعم آن را بچشید . بد نیست بدانید که حین خرید برنج‌ اهل ایران مالامال متاع باید پاره ای دست به چوب دستی و با اعتنا وارد بازار گردید , چراکه در کنار برنج‌ اهل ایران , بازار داغ برنج‌های فرنگی و شباهت‌هایی که با کالا برنج اصیل اهل ایران دارا‌هستند سبب ساز میشود تا مشتریان حین خرید در گیر نقص‌ شوند ; برنج‌هایی که به‌خاطر دارا بودن مواد زیان آور مانند آرسنیک سالم اشخاص را در طولانی‌مدت به خطر

محل کشت برنج ایرانی

برنج اهل ایران , نیز از جهت بخشها تحت کشت و نیز از نگاه مزه و عطر تنوع متعددی دارااست که شما با خرید برنج ایرانی میتونید از بهترین فروشگاه برنج لذت ببرید . برنج صدری در گیلان و بعضا بخشها میهن کشت می گردد . پروتئین این برنج زیادتر از سایر برنج‌هاست و در‌صورتی‌که فی مابین دو دست بمالید چربی آن را احساس میکنید . هاشمی , دم‌سیاه , دم‌سفید , دم‌زرد , دم‌سرخ , سالاری , حسن سرایی , علی کاظمی , ‌ و فرمان روا پسند از گونه های برنج صدری است .

برنج طارم که مبدأش مازندران است , از صدری کوتاه خیس و چاق‌تر است اما تقریباً به عبارتی چربی صدری را دارااست . این مدل برنج ساعات بعد از پخت , ‌ عالی و قابل انعطاف می ماند. دیلمانی , ‌ رشتی , امیری , محلی , ‌ موسی , سنگ , اهلمی , ‌ عنبربو ( که در لرستان , اصفهان , خوزستان و عجم نیز کشت می‌گردد و به چمبا مشهور است ) , حسنی , ‌ غریب , ‌ محمدی , گرده , و بینام , بعضی از اشکال برنج طارم است .

کدام برنج ایرانی محبوب است؟

اما از روش دورَگه‌گیری دو جور برنج عالی , برنج‌های دیگری هم به دست آمده است که کشت میگردد . خزر , فجر , نعمت , ندا , هراز و شفق , بعضی از این برنج‌های تازه می‌باشند که نسبت به اصل خودشان , بو و مزه کمتری البته پرمحصول , خوش‌پخت و خوش‌خوراک‌اند .
روشن و مبرهن است که برنج اهل ایران کیفیت خوب و ممتاز است ولی بها برنج فرنگی به مراتب ارزان‌تر است و به همین بهانه بعضی‌ها برنج هندی و پاکستانی میخرند که چه بسا دسته کم‌کیفیت آن عالی قد می کشد و دون میگردد و هر کدبانوی تازه‌کاری نیز از عهده پخت آن بر می‌آید!

نتیجه برای خرید برنج ایرانی

البته بیشتر این گونه برنج‌های هندی و پاکستانی که در بازار وجود دارد , از مدل برنج عالی و مرغوب نیست و مزه و طعم نیکی ندارد و ولی گهگاه نیز گفته می شود در مزارع کثیف کشت شده‌اند و… . در صورتی برنج غذای روزمره و اساس خانواده نباشد اسپاگتی خوب تر از برخی از این برنج‌های فرنگی است!
برای تشخیص میزان رایحه و بوی برنج , پاره ای از آن را فی مابین دو کف دست قرار دهید.

شما با خرید اینترنتی برنج میتونید همیشه در کنار خانوادتان از لذت اشپزی و چخت برنج ایرانی لذت ببرید.